fredag 28 februari 2014

Lemony Corn Fritters

Idag kände jag för att testa något nytt. Så jag gick in på min pinterest  och hittade något som såg smarrigt ut.  Lemony Corn Fritters fick det bli. Fyllda med gula spröda majskorn och finriven parmesan.


Hm att följa recept på engelska är  inte precis något jag är van vid, men det ska väl inte få stoppa mig. Det gick väl hyfsat bra förutom att jag började med att hälla de torra ingredienserna och majskornen i en mixer, den vi gör milkshakes i och försökte mixa väl som jag tolkade det.
Det gick väl inte så lysande precis. Frågade dottern om råd och tydligen skulle jag bara blanda väl! Okej hoppas jag kommer ihåg det tills nästa gång...

Receptet hittade jag på Simply Delicious. De var goda och spröda på utsidan, de majskorn som fortfarande var hela efter mitt mix misslyckande var riktigt goda. Det jag kan rekommendera är att ta en halv citron istället för en hel. De blev rätt syrliga, okej för mig men familjen hade nog uppskattat dem bättre med halverad citronmängd. Värt ett försök.
Efter maten tog jag och dottern en härlig promenad i solskenet.

Allt gott!
/Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar :-)