måndag 7 april 2014

Vardagens rofyllda charm!

Kalas, fester och vänner,  underbart!  Men vad jag uppskattar en helt vanlig vardag emellanåt!  Jag vet inte om jag är lite knepig men vad gör väl det! Att känna lukten av lakan som torkat i solen gör mig så glad! Nu vilar jag i sängen, nybäddad med fräscha lakan hör jag hur tvättmaskinen jobbar och jag njuter! Ute duggar regnet men inte här i mina lakan "laddade" med varma ljumma vindar och solsken.
Mina tankar följer vinden och dras upp emot himlen, över molnen och bortom solen. Till en plats där solen inte finns men där mörkret inte existerar.  En plats full av värme och där atmosfären är mättad av kärlek! Där på en äng med vajande blommor ligger en filt. Trädet intill ger en svalkande skugga över de två fnissande kvinnorna som tar igen sig efter färden. En doft av nykokt kaffe och bakverk därtill sprids över vidderna.  De talar ivrigt och glatt med varann.
-Tänk vad trevligt att få uppleva gamla tider igen!
-Jaa, du kom inte långt efter.
-Dansa du, så spelar jag!
Mormor fattar tag i gitarren och farmor tar ett skutt upp från filten. Det långa mörka håret fladdrar i vinden och stegen känns så lätta! Tonerna stiger och änglarna lägger till sina röster i stämmor. Det är fest och glädje!
Känslorna finner inga gränser när två stiliga unga herrar syns springa ikapp på ängen!
- De är här! DE ÄR HÄR! Ropar de i en mun.
Mötet blir oförglömligt. Tiden står still. De omfamnar varandra och deras ansikten strålar som solen! 
Det bästa av allt: Glädjen har inget slut, inte evigheten heller!
De fnissande kvinnorna är min farmor och mormor som båda lämnade detta jordeliv nyligen. De var vänner sedan unga år. Och de unga stiliga herrarna var min farfar och morfar som lämnade oss några år tidigare. 
De har alla fyra betytt väldigt mycket  för mig och jag är glad och tacksam som fått ha dem i livet så länge! En dag ska jag ansluta mig till filten och njuta av det himmelska livet och tonerna tillsammans med dem! 
Kram Jeanette ♡

2 kommentarer:

  1. Oh Nettan! Underbart skrivet, tårarna strömmar.
    Kram Iréne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Iréne, men det bara kommer! ♡
      Vi ses snart kram Jeanette

      Radera

Lämna gärna en kommentar :-)