måndag 28 april 2014

Lyckliga stunder och destruktiva tankar...

Livet är ingen dans på rosor.
Jo det är klart, ibland njuter man av den ljuvliga doften och ibland sticker man sig på de vassa taggarna! 
Ibland går vi människor igenom mörka och jobbiga tider. Det känns som om eländet aldrig ska ta slut och som man har en tung blöt gammal yllefilt över sig. Den tynger ner min kropp, försvagad av hopplösheten och gör luften syrefattig och tung att andas.
Hur många gånger har jag inte velat ge upp, ge efter för de där svarta skrämmande tankarna som attackerat mitt sinne?
Du kan inte hindra fågeln att flyga över ditt huvud,  men du kan hindra den från att bygga bo!  Snabbt som blixten viftar jag bort tanken som vill tränga sig på. Mörka, destruktiva tankar som bara talar om omöjlighet och nattsvart hopplöshet.
Jag är så tacksam över min uppväxt. Att jag fick växa upp i en familj med en levande relation tillsammans med Jesus. Alla dessa stunder som jag satt ensam på mitt rum, uppkrupen i sängen med täcket och knäna under hakan. Ensam men aldrig övergiven. Jag fann råd och tröst i en gammal bok med ett språk från 1917. Det var inte alltid så lätt att förstå orden, men jag fick en känsla av Guds närvaro och hans innerliga kärlek och omsorg om mig. De bibelord jag läste då hjälper mig än idag! 
I de där svåraste stunderna när jag önskade att allt var över, hörde jag i mitt inre:
- Jeanette, det finns hopp för din framtid!
-Jag ska aldrig lämna dig eller överge dig!
-Tro bara, lita på mig.
De fanns där, de tröstande orden, fyllda med hopp om en ljusare framtid. Och tänk de mörka dagarna ljusnade, natt blev till dag.
Solen når mig inte alltid med sina strålar, men så skingras molnen och det ljusnar igen!
Jag ville bara uppmuntra både dig och mig själv och påminna oss om att livet rullar på. Förändringar kommer och det går lite upp och ner. Men kom ihåg det är alltid för tidigt att ge upp! Håll ut, tappa inte modet!
Idag doftar rosorna underbart och jag njuter av att få leva! 
Var rädd om dig och höj blicken, se till att du inte missar när solstrålen letar sig fram till dig ! 
Kram på dig!
/Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar :-)