måndag 17 mars 2014

En och en halv timme

 
 Vilken härlig vårpromenad vi fick idag äldsta dottern och jag. :-)
Nog blåste det rejält men solen och värmen fanns allt där.

 
Vi hittade så mycket vackra och för oss alldeles oupptäckta platser.


 
Många gamla hus på ett flertal ställen i skogen.
Tänk de var inte särskilt långa förr i tiden.

 
Tyvärr såg vi sådana här skyltar lite varstans och de avskräckte tyvärr vår nyfikenhet.

 
Jag älskar sådana här gamla mossiga murar.
Visst är de vackra?

 
 
Årets första tussilago såg vi också!
Då blir man glad :-)

 
Med passion för gamla lantliga grejer får man stå ut med lite fukt i baken.
En sådant gammalt charmigt brunnslock! 

 
Höjdpunkten på vår upptäcktsfärd var att vi vid vägs ände fann dessa fina hönsdjur!
Och där fick vi efter ett snack med hönsen och den stolta tuppen så snällt vända om.

 
Jag är ingen djur människa brukar jag säga,
men en sak är då säker, hönor gör mig lycklig ända in i hjärteroten.
 

 
Tack för idag!
 
Sov sött önskar Jeanette





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar :-)