tisdag 4 mars 2014

♡ Sänggaveln ♡



Vår nya sänggavel är på plats!
 
Igår fick jag en sänggavel :-)
Var inne på en "Ge och få grupp" på facebook  när "annonsen" dök upp och jag var inte sen till att tacka ja. Precis som en annan gång för några veckor sedan. Då var det någon som ville bli av med en säng i typ rotting (som jag älskar). Glad i hågen hoppade jag och maken in i bilen för att hämta den. Glädjen blev kortvarig, för min käre make frågade mig vilka mått sängen hade...
Jag i min iver hade tackat ja till en sängram som var 20 cm för smal!
Det var bara att vända hem igen och be om ursäkt för min pinsamma klumpighet.
Men den här gången klaffade allt! Den fick till och med plats i bilen, vilken lycka!
Jag är så glad och tacksam för att den förra ägaren  envisades med att lägga ut annonsen en gång till, efter ett antal försök tidigare dagar. Hon som hade tänkt ta gaveln till soptippen efter jobbet. Men gjorde ett sista försök och då nappade jag inom två minuter.
Det var så kul för hon blev verkligen glad att slippa slänga den och jag minst lika glad som äntligen fick en "riktig säng". Känner mig så välsignad! Dessutom fick vi tillfälle till ett spontanbesök hos goda vänner vilket alltid förgyller livet för oss ♥.

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar :-)