lördag 1 mars 2014

Såningsdagen ♡



Kom på mig själv när jag gick med i en trädgårdsgrupp på fb, jag är sen! Oj oj oj är jag såå sen?
Ja antagligen, kalendern visar på den 1 mars. Redan, det var ju nyss jul!
Ja ja nu har jag petat ner ett och annat frö. Men möter samma problem varje år jag sår vilket brukar bli vart annat år typ. (Då hinner jag glömma hur mycket plats och skötsel det kräver...) Det blev några favoriter i repris.






















www.impecta.se
Bild: Impecta

Nattblomster 'Midnight Candy' underbar blomma med ljuvlig doft. Luktar lite som kolasnören framåt kvällen.  Nattblomster fröna köpte jag här på www.impecta.se.

Sen har jag sått den ståtliga Echinacea 'Double Decker'  köpt på Odla.nu. Första året blir det bara en enkel blomma, om man sår tidigt på våren. Så i år hoppas jag få se några dubbeldäckare.
Blå bolltistel lyckades jag inte med sist. Hoppas på bättre lycka i år! De är ju så vackra dessa taggiga små bollar som dessutom humlorna är förtjusta i om jag minns rätt.

Dessutom blev det:
Myskmalva 'Alba'
Alpvallmo
Pyramidklocka 'Alba'
Lavendel 'Ellegance Ice'
Coloradoakleja 'Silver Queen'
Rysk marton 'Blue Hobbit'
Doft pelargon 'Pink Chaterine Wheels'
Och till sist Pensé 'Sorbet' F1 Viola, en underbar pensé som övergår från färg till färg allt eftersom tiden går. 

Allt gott för denna gång!
 Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar :-)