onsdag 12 mars 2014

Nytt liv spirar!

Äntligen tecken på liv.
Ibland tar det tid, det krävs tålamod och uthållighet och ännu mer tålamod. Men så en dag ser man att det inte var förgäves! Jag väntar på att mina frön i köksfönstret ska gro och växa upp. Jag kan inom mig se trädgården full av vackra blommor som glädjer både mig själv och min familj,  vänner,  grannar och förbipasserande.

Jag kan inte låta bli att tänka vad som står i Galaterbrevet kapitel 6 vers 7. " Bedra inte er själva.  Gud bedrar man inte: det människan sår skall hon också skörda. "
Vers 9 "Låt oss inte tröttna på att göra gott.  Ty när tiden är inne får vi skörda, om vi inte ger upp."

Våra handlingar och ord är som en sådd. Det vi gör idag påverkar framtiden, mer än vi kan ana.

- Gode Gud, hjälp mig att välja rätt frön (tankar, ord och handlingar) idag! För utan dig är det omöjligt. Men tillsammans med dig är ingenting omöjligt! ♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar :-)